Milloin on maa roudassa – milloin kärsä kipeä

Minulla on täysin vinksahtaneita uskomuksia sen suhteen mikä on oikeudenmukaista, reilua ja tarpeellista, jotka ovat ristiriidassa aineellisen todellisuuden ja fyysisen hyvinvointini kanssa.

Vaikka olen aikuinen ajatteleva yksilö, niin moniin asioihin tuntuu liittyvän ajatus kosmisesta oikeudesta. Ihan kuin pieni haltija pitäisi kirjaa tapahtumista ja observoisi olenko yrittänyt tarpeeksi, ja sen perusteella päättäisi reikiintyvätkö hampaani, tuleeko minulle puutostiloja tai leviääkö lantio.

Esimerkiksi
– kyllähän ihmisen silloin tällöin täytyy voida herkutella ilman että paino nousee (käytännössä herkuttelu on päivittäistä)
– eihän se nyt voi olla niin tarkkaa rautatablettien syömisen suhteen (ihan kuin punasoluni voisivat kasvaa ja lisääntyä jos rauta ei imeydy)
– yhdestä limusta päivässä ei voi tulla reikiä hampaisiin, minähän pesen ne huolella kahdesti päivässä (yllättäen jokaisessa vuositarkastuksessa löytyy paikattavaa)
– ruoka on terveellistä koska se on kasvisruokaa (vaikka käristin kaikki vitamiinit pois pannulla)
–  enhän minä syö vaaleita viljoja juuria lainkaan (vaikka saatan pari keksiä napata palaveripöydässä tai palan foccacia leipää lounaalla)
–  liikun paljon, joten lihakseni ovat hyvässä kunnossa (vaikka liikunta on ollut jokseenkin yksipuolista, vain aerobista)
– ihon päivittäinen rasvaus kosteusvoiteella on liikaa vaadittu (Suomen kuiva ilma ei sovi kuivalle iholleni, reilua tai ei)
– iho ei saa palaa, koska en millään ehtinyt laittaa arinkorasvaa (jep… ei mitään logiikka)
– minulle ei voi tulla sukupuolitautia / raskautta, koska kumin hajoaminen oli vahinko, eli tein parhaani (vanha juttu, testattu on, kaikki hyvin, mutta logiikassa ei ollut päätä eikä häntää)
– opiskelen aktiivisesti espanjaa (vaikka kirjaan olen viimeksi koskenut kolme kuukautta sitten)

Ihan kuin minun kosminen oikeuteni olisi olla huolimaton kroppani suhteen ilman että se vaikuttaa mitenkään terveyteen ja hyvinvointiin. Olen kovin ylpeä itsestäni koska huomasin nämä ajattelun vääristymät ja pystyn niitä jopa listaamaan, mutta samalla olen huolissani muista tavoista joilla itseäni huiputan. Ja miten muut ihmiset huijaavat itseään. Munkki päivässä ei ole kohtuullista ja liikkumattomuus johtaa sairauksiin. Vaikka sen munkin söisin pahaan mieleen ja liikunta jäisi välistä koska lähikuntosali suljettiin.

Ihan kuin valintani eivät oikeasti vaikuttaisi, vaikka todellisuudessa minä olen se haltija. Kroppani ja mieleni haltija, joka on vastuussa fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistani. Omasta elämästäni.

Siksi tämä blogi. Kirjaan itselleni muistiin löytämiäni ja kohtaamiani ajatuksia, jotka voisivat auttaa minua parantamaan elämäni laatua.  Haluan ottaa täyden vastuun itsestäni ja olla paras mahdollinen minä.

Tietoja koralli

S. 1979, reissaaja, hyvää elämää etsimässä. Kirjoitan kahta blogia, yhtä matkoista ja toista elämän oivalluksista. kevennetty.wordpress.com kannella.wordpress.com
Kategoria(t): Hyvinvointi Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s