6 liikettä välilevyille ja pallonivelet pyörimään

Kävin Taiteiden yönä joogakoulu Shantissa selkäluennolla. Kylli kehotti ennemmin tekemään pari pientä liikettä päivittäin kuin käymään joogassa kerran viikossa. Inspiroiduin siitä itse kovin ja otin seuraavat venytykset mukaan omiin aamuihini.

Kuusi pientä liikettä – päivässä 30sek, ja välilevyt pelastuvat.

1. Varpaiden tervehdys, eli taivutus eteen
2. Katon katselu, eli taivutus taakse
3. Kädellä sivukurotus seinää kohti, eli kyljen venytys
4. Toisellekin kyljelle
5. Kierto taakse
6. Ja toiseen suuntaan.

Kah siinä.

Jos nuo muistaa tehdä päivittäin, niin välilevyt pysyvät öljyttyinä, ja selkä liikkuvana.

Lisäksi kannattaa pyöritellä käsiä, availla jalkoja ja venytellä koko kroppaa. Olisi aika kurjaa jos oman huonon hoidon vuoksi tulisi kulumia ja kipuja, kun niin kovin pienellä vaivalla voi ne välttää.

Mainokset

Tietoja koralli

S. 1979, reissaaja, hyvää elämää etsimässä. Kirjoitan kahta blogia, yhtä matkoista ja toista elämän oivalluksista. kevennetty.wordpress.com kannella.wordpress.com
Kategoria(t): Hyvinvointi, Jooga, Voimauttavat rutiinit Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s