Elämän valmennusta

Life Coachin toisessa tapaamisessa hän pyysi minua karsimaan arvot viiteen tärkeimpään, ja antamaan niille numeeriset arvot (1-6) ensin sen mukaan miten hyvin ne toteutuvat elämässäni, ja toiseksi sen mukaan mitä ne voisivat olla. Totesimme eläväni hyvinkin arvojeni mukaisesti – ilahduttavaa.

Top-5 arvoni olivat lopulta elämykset, terveys (henkinen & fyysinen + hyvinvointi), ihmissuhteet (perhe, ystävät), vapaus ja villinä korttina parisuhde, jota en osannut sijoittaa mihinkään kohtaan, koska sitä ei tällä hetkellä ole. Koen sen kuitenkin elämän arvona tärkeäksi.

Eräs uusi ystävä kertoi minulle hiljattain omasta elämän muutoksestaan, ja siitä miten hän huomasi Exceleistä tulleen hänelle liian tärkeitä. Olen huojentunut ettei minun arvoissani ole ura tai työ korkeimmilla sijoilla. Kehittyminen kyllä.

Minulla oli myös spesifi kysymys elämänmuutoksesta jota mietin, ja siitä valmentaja antoi minulle kotitehtäväksi pohtia
1) mistä kaikesta joudun luopumaan
2) mitä saan tilalle
jos sen teen.

Tehtävä jatkui kolmannella tapaamisella niin, että keskusteltuamme listat läpi, hän pyysi minua korvaamaan ensimmäisen kohdan sanan jollain toisella. ”Mistä kaikesta joudun luopumaan” muuttuikin muotoon ”mistä kaikesta pääsen irti”. Ahdistuksesta tulikin vapautus.

Hän pyysi myös piirtämään suorakaiteen, jakamaan sen pystysuuntaan kolmeen osaan, ja antamaan ensimmäiselle osiolle otsikoksi työ, toiselle uni/lepo, ja kolmannelle vapaa-aika, ja kirjoittamaan lokeroihin miten paljon aikaa minulla on millekin päivässä. Kiitettävän tasainen kolmijako tuli siitäkin, noin 8h/lokero. Eikä päivissäni siinä mielessä mitään vikaa olekaan. Energia vain tuntuu usein jakautuvan aivan toisin, työ/vapaa-aika suhde ehkä 70/30. Mutta yleiseen aikajakoon valmentaja totesi vain, että on hyvä että vapaa-ajalle jää yhtä paljon aikaa kuin työllekin, eli ilmeisesti elän aika tasapainoisesti tuolla mittarilla.

Kaikki valmentajan antavat tehtävät olivat minulle avartavia ja auttoivat miettimään asioita objektiivisemmin. Googlasin hieman netistä jotain vastaavia harjoituksia, mutten oikein löytänyt. Saa heittää linkillä jos tiedät hyvän sivuston aiheesta 🙂

Tietoja koralli

S. 1979, reissaaja, hyvää elämää etsimässä. Kirjoitan kahta blogia, yhtä matkoista ja toista elämän oivalluksista. kevennetty.wordpress.com kannella.wordpress.com
Kategoria(t): Elämän tarkoitus, Tasapaino Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s